6-9

Previous Next

Obrona twierdzy

Potrzebne:

plansza do gry Samotnik >>, 24 pionki w jednym kolorze, 2 pionki w innym kolorze

Obrona twierdzy to gra planszowa dla dwóch osób rozgrywana na planszy mającej 33 pola ułożone w kształcie krzyża. Jedno ramię krzyża, czyli dziewięć pól jest twierdzą – na zdjęciu jest ono w innym, czerwonym kolorze. Jeden gracz dysponuje dwudziestoma czterema pionkami jako „atakujący”, natomiast drugi gracz ma dwa pionki jako „obrońców” i zajmuje dowolne dwa pola na dziewięciu polach należących do twierdzy. Atakujący ustawia swoje pionki na wszystkich polach poza twierdzą. Ułożenie pionków przed rozpoczęciem gry pokazano na pierwszym zdjęciu na górze.

Celem gry gracza atakującego twierdzę jest ustawienie w niej swoich pionków, a celem obrońcy jest uniemożliwienie mu tego.

Pierwszy ruch wykonuje atakujący. Może on swoje pionki przesuwać po liniach pionowych lub poziomych na sąsiednie wolne pole tylko do przodu. „Atakujący” nie zbijają „obrońców”, mogą ich jedynie zepchnąć poza twierdzę lub zablokować tak, że „obrońcy” nie mogą wykonać żadnego ruchu.

„Obrońcy” mogą poruszać się w pionie, poziomie i po przekątnej, do przodu i do tyłu. Mogą zbijać „atakujących” poprzez przeskoczenie ich i zajęcie pierwszego wolnego pola tuż za nimi. W jednym ruchu mogą zbić kilku „atakujących”, skacząc w kilku kierunkach. Bicie jest obowiązkowe. Na ostatnim zdjęciu jest pokazany przykład bicia pionków w dwóch kierunkach.

Obrońca zwycięża, gdy zbije co najmniej szesnaście pionków atakującego. Atakujący wygrywa, gdy zajmie dziewięć pól w twierdzy lub zablokuje obrońcę.

Na tej planszy można też zagrać w Lisa i gęsi >>.

Zapisz

Wszystkie prawa zastrzeżone 2017© zabawyzdzieckiem.pl